maandag 18 februari 2013

Herstel

Ik moet iets rechtzetten.

Ziet u, ik moest gisteren met twee stuks nageslacht naar zo'n gruwelijke kinderverjaardag.

In zo'n betegeld zaaltje met wat plastic stoelen langs de wanden en verder niets, waar de meute kinderen dus alleen maar wat heen en weer kon rennen, wat al vrij snel ontaardde in massale duw- en trekpartijen (van de kinderen onderling, de volwassenen deden ándere dingen) zodat ik uiteindelijk twee lichtgewonden uit de stapel kon trekken en een legitieme reden had om eens op huis aan te gaan. Uit pure wanhoop heb ik daar vijf spritz soldaat gemaakt - dat was er dan weer wel.

En zó kwam het dat ik nogal balorig thuiskwam en in mijn stukje van gisteren lichtelijk overdreven heb.

Dat u dus niet denkt dat ik hier met regelmaat drugs slijt of euthanasie pleeg op onschuldige bejaarden. En een tekst in het Oejgoers heb ik nog nimmer onder ogen gehad.


6 opmerkingen:

  1. Ooooo. Ik dacht al... :-)

    Misschien zou zo'n kinderfeestje er wel gezelliger van worden, van wat drugs en euthanasie?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ineens geweldige ideeën voor het volgende themafeest :)

      Verwijderen
  2. Ik blijf het geweldig vinden om hier te lezen, met of zonder Oejgoerse teksten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij Nederlanders hebben gelukkig ook nog wel enig relativeringsvermogen en humor. Nu ja, de meesten dan. Hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha, redelijk herkenbaar hier in Spanje. Maar zelf ben ik ook niet zo goed in verjaardagsfeestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Singaporese kinderfeestjes zijn juist helemaal op en top gestyled en gecatered om de kleine prinsjes en prinsesjes zo veel mogelijk in de watten te leggen. Ook in Engeland, waar we hiervoor woonden, verbaasde ik me over de culturele verschillen die in een kinderfeestje opeens zo duidelijk worden blootgelegd.
    En ja, balorig, dat wordt je soms. Als ik weer eens tegen een muur van Aziatisch onbegrip ben gestuit wil ik ook alles bij elkaar gillen. Maar erover bloggen, daarmee moet je hier oppassen. Ze sluiten zo je blog. Ik ben al wel eens geblocked bij vrienden hier, als je bepaalde trefwoorden teveel gebruikt in een zin. Dat is Singapore, en dan besef je dat Italië met al zijn makke's zo erg nog niet is...

    BeantwoordenVerwijderen

Feedback, van welke aard dan ook, is welkom. Try me.