woensdag 27 februari 2013

Nieuws

De verkiezingen hebben we ook weer gehad. Italië moet het nog even zonder regering doen, en vanaf morgen ook zonder paus. We zijn momenteel geheel stuurloos en de droom van elke anarchist.

Nu ben ik over het algemeen uit strategische overwegingen pessimist, waarbij ik dan stiekem hoop dat het nog wel mee zal vallen. Maar ik zal mijn lat nóg lager moeten leggen, want een beetje minder gelijk krijgen mag best. Aan de andere kant ben ik wat huiverig om verdere rampen te gaan verzinnen, want je wordt hier op den duur vanzelf enigszins bijgelovig.

Het goede nieuws is dat de kinderen weer naar school kunnen. Voor een kiesdistrict van zo'n vijfduizend stemgerechtigde zielen is namelijk gedurende twee volle dagen een volledig schoolgebouw nodig, en daarna duurt het nog eens een hele dag om het gebouw weer in onderwijsfähige staat te brengen. Waarom zou je dingen efficiënt in een gymzaal regelen als je de boel ook maximaal kunt compliceren?

Er is nog een nieuwtje.

Dit blog en ik hebben het vandaag een jaar met elkaar uitgehouden. Een jaar van medische toestanden, aardbevingen en bijkomende vervreemding, gasten en feest. Weer een jaar op de vlakte, met Italianen, bijbehorende taalkwesties en eigenaardige gebruiken. Een jaar van lekker eten, veel zorgen, van bureaucratische verwikkelingen en van mist.

En natuurlijk het jaar waarin de wereld en ik elkaar een stukje zijn genaderd.

Lezers, ik heb u lief.

23 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je eenjarig bestaan. Het lijkt nog opwindender om in Italië te wonen dan in Zuid-Spanje. Hier hebben we slechts branden, overstromingen, corruptie en het mooiste weer van Europa.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat stelt inderdaad niet veel voor. Je zult je wel vervelen daar.

      Verwijderen
  2. Ik, lezer, u ook. Briljant stuk weer ook al hbe ik niet alle linkjes gevolgd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwe lezers van het eerste uur hoeven dat natuurlijk niet. Ik ga er van uit dat je alles al uit je hoofd kent.

      Verwijderen
  3. Gelukkige verjaardag.
    En sterkte, met de verkiezingsuitslagen....
    Ik, geboren optimist, heb de grootste moeite om nog licht te zien in de duistere resultaten van deze laatste verkiezingsslag.

    Ma continuiamo a ridere. Sempre :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met het jubileum. En ja, ga vooral door, alle prelaten en proleten ten spijt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijne titel voor een boek over Italië, 'Prelaten en proleten'.

      Verwijderen
  5. Ik dank u allen zeer. Maar, maar, ik ben een beetje bang dat alles over de Povlakte nu wel is gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heho, niet stoppen! Dan moet je maar over je nieuwste nieuwste haakwerkje gaan bloggen. Of over de hond of zo. Wij gaan hier nog jaren van genieten, van dit blog.

      Verwijderen
    2. Dat twee keer nieuwste is wat overdreven ja.

      Verwijderen
    3. Dat was inhoudelijk juist sterk. Men hoeft noooooit om stof verlegen te zitten.

      Verwijderen
  6. Hier een verse fan. Al je linkjes gevolgd. Voglio di più!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig :D

      Je kunt natuurlijk nog even het hele archief doorwerken.

      Verwijderen
  7. Hoop dat je toch niet stopt. De lente geeft vast weer stof tot bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Hoi, waar ben je???? Ik mis je blogjes!
    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat aardig dat je aan me hebt gedacht! Het is geen onwil, maar net toen ik na een korte impasse weer eens aan de slag wilde, viel onze telefoon- en internetverbinding uit en

      Verwijderen
  9. Geeft nu al een maand geen teken van leven. Mijn mobiele bereik is ook niet je dat. Het is best erg, zo.
    Maar zodra eea weer werkt horen jullie van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte met alle wonderen van electronica en aanverwante zaken! Ik blijf je gewoon bezoeken hoor! (Virtueel dan:))Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zie net : tornado in noord-Italië oh ik hoop zó dat het niet bij jou in de buurt is!! Groetjes, inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat aardig van je :)
      Die tornado was wel bij ons in de buurt, maar is toch nog ruimschoots aan ons voorbij gegaan. De aardbeving op dezelfde dag heeft de barsten in ons huis een tikje verwijd, maar verder niets ernstigs hoor.

      Verwijderen
    2. Pfoe, jullie allemaal ongedeerd gelukkig. En verwijde barsten in je huis?????? Ik zou persoonlijk even hartgrondig gillen, geloof ik. Maar dat is de dramaqueen in me. Diep ademhalen en doorgaan maar! succes met de reparaties! Groetjes, Inge

      Verwijderen

Feedback, van welke aard dan ook, is welkom. Try me.