dinsdag 17 april 2012

Niet


dichterlijke dinsdag


Kijk, ik mag je echt bijzonder graag.
Je bent toch ook een hele lieve schat.
Jouw liefde doet me serieus wel wat.
Ik ken je ook al langer dan vandaag.
En laatst in bed was ik behoorlijk nat -

Maar je bent hém niet
Je bent die onvolwassen klootzak van een vent niet
Je hebt zijn handen en zijn schouders en zijn stem niet
Je bent ’m niet.

Nee, je bent het niet.


Ik vind je heus een heel erg lekker stuk.
Ik laat je ook best graag aan vrienden zien.
Zo slim en slank en grappig bovendien:
’k zou haast weer gaan geloven in geluk.
We vrijen ons dan ook een ongeluk -

Maar je bent háár niet
Je bent dat rotwijf op die foto daar niet
Je hebt haar lippen en haar ogen en haar haar niet
Je bent ’r niet.

Nee, je bent het niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Feedback, van welke aard dan ook, is welkom. Try me.